In april de jaarrekening al naar de raad?

De ene gemeente is vroeg in het voorjaar al klaar met de jaarrekening, bij de andere gemeenten werken P&C-medewerkers zich tot vlak voor de zomervakantie in het zweet om alles af te krijgen. Wil jij minder stress en meer rust in het proces?

Dan gaat een integraal model je helpen. De jaarrekeningmodule van het Prognose Model Gemeenten maakt deel uit van zo’n integraal model. Met deze module genereer je binnen een paar uur de financiële kengetallen, de balans inclusief geprognosticeerde begroting, het Emu-saldo en een kasstroomoverzicht.

Je bespaart tijd doordat het model alle benodigde berekeningen voor jou uitvoert. Een ander groot voordeel is dat je cijfers eenvoudig maar op één plek hoeft in te voeren. Ze worden vervolgens integraal gebruikt door het model. Dat scheelt veel invoerwerk. Bovendien sluiten alle berekeningen naadloos op elkaar aan, ook bij last-minute wijzigingen. Daardoor hoef jij minder te controleren.

Zo werkt het Prognose Model Gemeenten

✅Geen implementatietijd ✅BBV-proof ✅Te combineren met elke P&C en GRC-tool.

De jaarrekeningmodule is een aanvulling op de basismodule van het Prognose Model Gemeenten. De gegevens die je al ingevoerd hebt voor de begroting, worden automatisch opgenomen in deze module. Dat scheelt veel handwerk. Bovendien weet je zeker dat alle cijfers op elkaar aansluiten. Met het invullen van de resterende gegevens ben je dan ook zo klaar. Het model doet de rest voor jou en zorgt voor betrouwbare tabellen, grafieken en dashboards voor de jaarrekening!

Het Prognose Model Gemeenten is een integraal financieel model dat gemeenten helpt om te voldoen aan hun BBV-verplichtingen. Het model bestaat uit een basismodule voor de begroting en kadernota, een jaarrekeningmodule en een scenariomanager. Al meer dan 40 gemeenten in Nederland gebruiken het model. Meer weten? Lees hier de meestgestelde vragen over het model.

Over Gemeentemodel

Het Prognose Model Gemeenten is een integraal model dat je veel tijd bespaart bij het maken van de begroting en jaarrekening. Met de scenariomanager-functionaliteit kun je bovendien eenvoudig scenario's opstellen, doorrekenen en presenteren.