Weet jij wat de BBV-notitie rente betekent voor je paragrafen?

Weet jij of de gewijzigde rente-omslag voor grondexploitaties van invloed is op de berekening van kengetallen in je kadernota? En heeft de Notitie Overhead 2023 consequenties voor je financiële paragrafen?

Als P&C-professional ben je al druk genoeg. Daarom nemen wij voor jou alle notities van de commissie BBV door. Wijzigingen in stellige uitspraken en aanbevelingen verwerken we jaarlijks voor je in het Prognose Model Gemeenten. Dat geldt ook voor nieuwe wet- en regelgeving

Je hebt dus altijd een model dat up-to-date is. Ook als die ene collega die alle BBV-regeltjes uit zijn hoofd kent, plotseling uitvalt door ziekte of vertrekt naar een andere gemeente. Borg net als meer dan 40 andere gemeenten in Nederland de continuïteit van de verplichte BBV-berekeningen in jouw kadernota, begroting en jaarrekening met het Prognose Model Gemeenten.

Het Prognose Model Gemeenten is een integraal financieel model dat gemeenten helpt om te voldoen aan hun BBV-verplichtingen. Het model bestaat uit een begrotingsmodule voor de begroting en kadernota, een jaarrekeningmodule en een scenariomanager.

Het Prognose Model Gemeenten is een integraal financieel model dat gemeenten helpt om te voldoen aan hun BBV-verplichtingen. Het model bestaat uit een basismodule voor de begroting en kadernota, een jaarrekeningmodule en een scenariomanager. Al meer dan 40 gemeenten in Nederland gebruiken het model. Meer weten? Lees hier de meestgestelde vragen over het model.