Verklein de kans op afwijkingen in de jaarrekening

Schuif je investeringen steeds door naar het volgende jaar? Of loopt de netto-schuldquote steeds verder op? Voorkom financiële afwijkingen in de jaarrekening. De jaarrekeningmodule van het Prognose Model Gemeenten helpt je daarbij.

De balans in de jaarrekening wordt namelijk inclusief de geprognosticeerde begroting aangeboden. Zo krijg je zicht op verschillen in de realisatie. Die kan je gebruiken om meer realistische prognoses te maken.

De jaarrekeningmodule is een aanvulling op de basismodule van het Prognose Model Gemeenten. Met de module genereer je snel en eenvoudig de financiële kengetallen, een kasstroomoverzicht, de balansprognose en het EMU-saldo voor de jaarrekening.

Het Prognose Model Gemeenten is een integraal financieel model dat gemeenten helpt om te voldoen aan hun BBV-verplichtingen. Het model bestaat uit een basismodule voor de begroting, een jaarrekeningmodule en een scenariomanager. Al meer dan 35 gemeenten in Nederland gebruiken het model. Meer weten? Lees hier de meestgestelde vragen over het model.

Over Gemeentemodel

Het Prognose Model Gemeenten is een integraal model dat je veel tijd bespaart bij het maken van de begroting en jaarrekening. Met de scenariomanager-functionaliteit kun je bovendien eenvoudig scenario's opstellen, doorrekenen en presenteren.