Minder stress bij het maken van de begroting

De zomervakantie zit er net op. Het lijkt nog ver weg, maar nog even en dan zit je weer midden in de afronding van de begroting. Dit jaar geen zin in stress?

Dan is het Prognose Model Gemeenten een handige tool. Met dit model bereken je namelijk in zo’n 2 tot 4 uur de meerjarig financiële effecten van de begrotingskeuzes in jouw gemeente. Daar krijg je als bonus automatisch de visuals voor jouw rapportages of dashboard bij. Als je wilt kun je dus een dag na de behandeling van de kadernota een bijgewerkt overzicht presenteren van de financiële kengetallen, de balansprognose, het EMU-saldo, het kasstroomoverzicht en de financieringsoverzichten.

Het Prognose Model Gemeenten bestaat uit een basismodule voor de begroting, een jaarrekeningmodule en een scenariomanager. Al meer dan 35 gemeenten in Nederland gebruiken het model. Meer weten? Lees hier de meestgestelde vragen over het model.