Bespaar tijd bij het maken van de jaarrekening

Is het in jouw gemeente ook elk jaar een uitdaging om de jaarrekening op tijd af te ronden? De jaarrekeningmodule van het Prognose Model Gemeenten bespaart je veel tijd!

Met de jaarrekeningmodule genereer je binnen 1 uur de financiële kengetallen, een kasstroomoverzicht, de balansprognose en het EMU-saldo voor de jaarrekening. Wel zo handig in een toch al drukke periode!

De jaarrekeningmodule is een aanvulling op de basismodule van het Prognose Model Gemeenten. De gegevens die je hebt ingevoerd voor de begroting 2021 en de jaarrekening 2020 staan al voor je klaar. Dat scheelt veel handwerk. Bovendien weet je zeker dat alle cijfers op elkaar aansluiten. Makkelijker kan niet!

Het Prognose Model Gemeenten is een integraal financieel model dat gemeenten helpt om te voldoen aan hun BBV-verplichtingen. Het model bestaat uit een basismodule voor de begroting, een jaarrekeningmodule en een scenariomanager. Al meer dan 35 gemeenten in Nederland gebruiken het model. Meer weten? Lees hier de meestgestelde vragen over het model.